Sånt som hänt, lite kort sådär...

Det här trodde ni inte va? Att jag någonsin skulle sätta mig och skriva några ord, men det kan jag förstå med tanke på hur länge det var sen sist... Nu ska ni slippa dom där grisögonen och få nåt annat att läsa. Men det här får minsann bli en snabbversion, annars kommer jag aldrig att bli klar.

Har ganska nyligt varit och lämnat min mamma på centralstationen, hon har varit och hälsat på sen i onsdags. Vi har sysselsatt oss med diverse saker som shopping (nya skor, blus, sjal och piratbyxor), varit på westernridningens dag, varit på Rosendals trädgård (var besöket mest bestod i att fika iofs), varit ute och gått, och färgat mitt hår. Egentligen var inte tanken att jag skulle bli brunhårig, utan att få några blonda slingor bara. Resultatet blev guldlocksliknande och h. För att rädda det hela bestämde vi oss för att göra mig mörkhårig istället, men för att komma dit så blev man tydligen tvungen att färga håret rött för annars kunde det få gröna skiftningar, ve och fasa. Det blev iaf okej, som tur var, så mamma slapp kleta gegga i mitt hår en fjärde gång. =)
Har även hunnit med att göra en synundersökning på henne på skolan. Vi har även gjort en ordentlig städrunda med fönsterputsning och dylikt.

Ja, som ni ser, sådär kunde jag ju inte ha det heller. Från blond, till orangehårig, och tillslut brunhårig.

Saken var att jag hann nästan bara just tillbaka till Sthlm innan mamma kom på besök. Var upp en sväng till Piteå helgen innan. Var ju trots allt Rotanmaran, och då måste man ju dit och dansa. På fredagen var det Zlips och Expanders, och på lördagen Shake och Zlips. Riktigt bra band. =D
Hann även med att fara och rida på måndagen. Tack mamma för att jag fick ta din plats, var guld värt! =) Hade Virre (tur att man har en underbart snäll ridlärare) och han uppförde sig som en riktig gentleman, trots att han brukar vara ivrig när det är hoppning, så var han lugn som en filbunke i måndags och allt gick så himla bra. =D


Virre. Vilken pärla.

Blev att vi sov en natt hemma hos mamma och pappa och då hann jag även träffa några bekanta till våran familj, riktigt trevligt, och resten av tiden var vi hos Jonas och i hans familjs stuga. =) Nice att bara ta det lugnt och sitta vid kaminen och elda. Var även på hans morfars kalas och åt god tårta. Synd bara att tiden går fort när man har roligt.

Anna-Ida har även hunnit förbi hos mig en sväng. Väldigt roligt att du kom och hälsade på, uppskattades verkligen. =D

Just ja, Maria och hennes mamma Liisa har också hunnit ner en sväng ner till hufvudstaden för att shoppa, så hann umgås med dom med. Vi var på Naturhistoriska riksmuseét och Cosmonova, och även på en Kinarestaurang där en karl sa Che-Che heeela tiden, och både jag och Maria hann med att bli kallad prinsessa. Maten var väldigt god, och trots att vi var jättemätta så kunde vi inte låta bli dom där räkchipsen. ;) Vi fick även varsin klubba. =) Förresten, ja tyck du e äckli.. ;D

Nu vet jag inte om jag har tänkt skriva nå mer. Hoppas ni har det bra allihopa, och ska försöka uppdatera er lite oftare i framtiden. Kramar!

Kommentarer
Postat av: Elina

Hej. Vad kul att läsa om hur du har haft det och hur du har det. Hoppas vi kan taime in på msn att surra någon dag, då jag har en nyhet att berätta. Hoppas allt är fint. Kram Elina

2009-05-03 @ 09:02:11
Postat av: Maria

Du passar ju jättebra i brunt hår :)fast det orangea var riktigt häftigt :D Che-che! Kram

2009-05-03 @ 20:35:25
URL: http://inkheart.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är de värsta när man ska färga om det blonda till något annat att man nästan jämt blir organge i huvudet :D Slutresultatet blev ju super tyckte jag.

2009-05-16 @ 04:42:38
URL: http://sarissan.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för den jättefina midsommarhälsningen :)Hur går det på nya jobbet då? Kram

2009-06-23 @ 12:27:46
URL: http://inkheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0