Var ska man ens börja...?!

Ja, jag säger då det... Nu har jag fått så mkt meddelanden på msn om uppdatering av den här bloggen att jag nog inte vågar annat än att göra slag i saken.

Få se nu. Jag skrev då jag var hem före jul. Sen dess har mkt hunnit hända.

Jag har hunnit flytta till en lägenhet på Gärdet (3 t-banestationer från t-centralen, trots det med utsikt på grönområde från fönstret). En två på 60 kvm som jag kommer att dela med en Umeåtjej som kommer att vara här typ 3 dagar i månaden. Resten av tiden har jag hela lägenheten för mig själv. Riktigt nice med mer utrymme och få göra saker när man vill och hur man vill (inom rimliga gränser såklart). Och bara att kunna vara i köket när man vill utan att behöva springa in i nån annan och att faktiskt ha hela kylen och frysen för sig själv, jag säger bara det; LOVELY!
Fick tack och lov flytthjälp av Jonas som var här nere och hälsade på. :) När han var här nere var vi även på Elton John i globen (magisk enligt Jonas, helt okej enligt mig). Vi var även på dans på mälarsalen, på Footloose (andra gången för mig faktiskt, men den är ju så himla bra), såg på danstävling i Solna, och på Dansbandskampen i Strängnäs. Och som ni kanske redan förstått så är jag inte singel längre. Det går fort i svängarna, men det kan inte hjälpas.

Klarade iaf tentan i Fysikalisk optik. Även så tentan i Allmän anatomi (dvs. nerver, hål, muskler osv på latin i huvudet och halsen). Man känner sig lite som en doktor light nästan. Grundläggande optiken blev det omtenta på så skrev den förra lördagen och har nu godkänt på även den. Har läst Allmän fysiologi nu innan och efter jul, men kände att jag inte kunde det såpass bra och jag var dyngförkyld, så det blev inte att jag for på den tentan som vi hade igår, utan jag får ladda järnet inför omtentan istället.

Var iaf underbart skönt att vara norröver på julen. Familj, Jonas, släkt, Sofie, snö, hästar, dans, bowling... Ja, det är som att härligheterna aldrig tar slut. Årets julskapelse av smöret blev en julgran. Mamma och pappa hade inte nån fin gran, så på julaftonsförmiddagen for vi ut i skogen med skidor på och fann oss en riktigt tjusig gran. Hann även med att städa hos morfar innan det var dax att göra sig fin innan släkten kom. Kalle som vanligt, sen jättegod julmat. =) A-I fick vara tomte. Helfestligt. ;) Det gjorde du bra gullet.

Vi hade vår traditionella mellandagsbowlingen med släkten som även följdes upp med julgröt hos min faster. =) Gick förvånande bra faktiskt, riktigt nice. Dessutom fick jag träffa två nykomlingar till släkten (en flickvän, och en pojkvän) vilket var trevligt.
 
Var även på dressyrkurs. Tyvärr blev det inte med Virre, utan fick Kansas istället. Gick helt okej ändå, tack och lov. Inte helt lätt att gå kurs på en häst man aldrig suttit på förr.

Jag och Jonas hann även fara och dansa två gånger under lovet. Sweet. =)

Nyårs firade vi hos hans föräldrar och åt väldigt gott. =) Sen när det närmade sig tolvslagt drog jag på mig mitt Helly-hansen set och så for vi upp med skotern på ett berg och såg jättemkt raketer därifrån. =D

Den 6e bar det av tillbaka hit till Stockholm en vecka för föreläsningar och sen for jag hem nästan en vecka igen under inläsningen som vi hade sen.

Idag har vi haft dugga, gick bra tror jag, så det känns skönt. Att få 11 sidor att lära sig från en dag til en annan när man inte är riktigt kry är inte så kul. Tror det var badandet på Äventyrsbadet i Piteå som gjorde mig sjuk, för enligt en klasskompis brukar hos oxå bli sjuk varje gång som hon är på ett bad.

Var även idag på Optikmässan i Älvsjö som bara är för branschfolk. Men eftersom vi är på väg att bli optiker så får även vi komma dit. Så idag har man provat bågar till tusen, ätit godis och fått gratissaker. Några i klassen köpte bågar, men jag hittade inte riktigt några som var klockrena.

Imorrn ska vi iaf ha nån slags fest för Kalmars optikerstudenter som oxå är här pga mässan. Får se om det blir att man far dit. Blender spelar ju faktiskt imorrn annars ifall det inte skulle bli den där festen, å det känns nästan mer lockande. Men får se hur man mår imorrn.

Ni får ha det så bra.
Har tyvärr inte kunnat berätta så ingående om allt, och har säkerligen glömt mer än hälften, men men...nu har ni fått en uppdatering iaf.
Kramar på er!


Kommentarer
Postat av: Elina

Åhå se där.. Så vem är den här Jonas då? Ålder? skelleftebo eller utböling? =) nyfiken.

2009-01-23 @ 12:44:31
Postat av: Maria

Äntligen! jag trodde nästan du hade dött ett tag :P

2009-01-23 @ 14:53:32
URL: http://inkheart.blogg.se/
Postat av: A-I

åh men äntligen elin ;) som man har väntat:P

haha det hade inte gått så bra om jag inte haft en så bra nissa ;)

ha det bra och krya på dej :D

Kram

2009-01-23 @ 23:01:32
Postat av: Stina

Om du updaterar lite oftare så kommer du nog inte få höra så mycket tjat om att du ska updatera bloggen.

2009-02-06 @ 13:57:31
Postat av: Alex

Dags att uppdatera igen änna!



=P

2009-03-05 @ 13:55:53
URL: http://neodome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0