Dax igen..

..att skriva ett inlägg.

Tja, vad har nu hänt då?

I veckan har det inte hänt så mkt.. Jo, jag tappade bort mitt passerkort till skolan på tunnelbanan, så blev tvungen att fara upp på KTH och hämta mig ett nytt. 
Jo förresten, i onsdags fick vi dissekera grisögon. Lite slemmigt var det, men faktiskt inte lika farligt som jag trodde att det skulle vara.


Ett helt öga....



Ett mindre helt öga... Jag och Martin ägde, såklart.



Grisens lins förstorade texten i Metro när man la dit den. 

Igår var jag på dans på Mälarsalen, Zlips spelade, lika bra som vanligt. Bara synd att varken Jonas eller Sofie var där. Det första man såg när man kom in i salen var hjorden av kvinnor som stod på sidan. Trodde inte att jag skulle få dans nämnvärt mycket eftersom jag nästan inte kände nån där, men det var bara att vara lite på hugget i partnersbytena, så det gick överraskande bra. Dansade faktiskt t.o.m. med en Bolidenbo! Har ni hört va, i stora Sthlm...!

Förra veckan på skolan fick vi droppa ett medel i ögonen som gjorde att ögonen inte kunde ackommodera, vilket ledde till att ena pupillen blev jättestor motför den som var odroppad. Vi fick alltså uppleva samma sak som dom med åldersnedsatt syn, och även vi behövde jättelånga armar för att kunna läsa något. Var verkligen en upplevelse att inte kunna se något på nära håll med ett av ögonen. Resten av dagen såg men flera i klassen som höll för det ögat när dom skulle läsa.. Och i veckan offrade jag mig att bli droppad igen eftersom våra lärare Marika och Anna hade något forskningsarbete där dom behövde frivilliga att mäta lite på när man var acklös.



Förhoppningsvis ser ni skilladen på pupillstorleken... =P

På fredan satte jag mig på flyget till Luleå. Somnade nästan direkt jag satt mig på flyget och sen vaknade jag först när hjulen slog i backen.. Jonas hämtade mig och i bilen låg gelehjärtan. =) Vi for en sväng på stan och sen for vi hem till honom. Hann inte ses så mkt, eftersom han skulle jobba natt och började halv 10. Medan han var på jobbet tjuvbakade jag en sockerkaka i en hjärtform som han skulle få på lördan.


 
Testade hjärtformen i Sthlm innan...

På lördan fick jag en jätteskön rosa mysdress med tillhörande tofflor. =D Nåt jag verkligen behöver när jag är där, eftersom jag oftast glömmer ta med myskläder. FIck även en jättefin bukett. Hoppas den håller sig tills jag kommer dit på fredagnatt. =) Tack älskling.


Buketten =D

Sen på kvällen var det dans i Piteå. Blender ägde som vanligt. Och så himla trevligt att träffa Sofie. Dessvärre var det inte alltför många där, men så konstigt kanske det inte var iom att Alla hjärtans dag, Ö-viksmaran och Melodifestivalen i Skellefteå sammanföll på samma dag.


Dans i Piteå. Maria i Blender terroriserade oss och tog flera bilder varav denna publicerades på hemsidan.

På söndan såg vi klart en film som jag börjat se här i Stockholm, men inte vågade se klart själv. Mirrors hette den iaf.
Var verkligen trist att måsta fara tillbaka till Sthlm, men finns inget som man kan göra åt det tyvärr. =(

Jag har förresten oxå träffat hon jag ska dela den här lägenheten med. Hon var jättetrevlig så det känns himla skönt. =)

Vet inte om det har hänt så mkt mer intressant som är värt att nämnas.. Ska iaf norröver igen den 26 feb - 3 mars. Ska bli riktigt nice. Mamma har paxat mig den 26e och 27e, men på kvällen är det dans på Rotan och sen ska jag med Jonas upp till Piteå och vara där resten av tiden.

Jonas granne Annica har förresten beställt en målning med mig, så håller på med den för fulla muggar. Blir 2 kallor, och jag hoppas att hon blir nöjd. Börjar bli klar, men det är mkt finslip kvar än... Jonas mamma har skickat en bild på vad hon vill ha målat, så ska ta och fixa det nångång oxå, får se om jag hinner bli klar med båda innan jag ska norröver på fredag.
Ha det bra allesammans!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Maria

men har du uppdaterat!! jag är som i chocktillstånd! :P vad kul att allt verkar gå bra för dig :) jag vill oxå dissikera grisögon.. grisbjörn! haha kram på dig

2009-02-21 @ 22:28:56
URL: http://inkheart.blogg.se/
Postat av: Alex

Fy fan vad äckligt det ser ut =S



Uppdatera med något lite mer gulligt och fluffigt rosa haha XD

2009-03-19 @ 10:04:08
URL: http://neodome.blogg.se/
Postat av: Elina

hej. tycker att det är på god tid för dig att du uppdatterar denna blogg. :) Väldigt länge sedan nu man hörde någonting om dig. allt bra? hur går det med studierna? Är du hem något? hur går det med killen? osv. =)

2009-04-13 @ 13:30:30
Postat av: Alex

Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!! Vi vill ha uppdatering!!!

2009-04-22 @ 22:55:31
URL: http://neodome.blogg.se/
Postat av: Lillö

Ät ögat.

2009-10-05 @ 22:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0