Va?! Måndag ännu en gång?!

Ja, efter lite skällsord så antar jag att det har dröjt för länge sen jag skrev för vissa, så det är väl dax att jag uppdaterar er då. =P

Va ha hänt sen måndag? Tja, på tisdan var det skola som vanligt. På kvällen for jag till Nacka och var på dansklubben Nackswingen för första gången. Hade lite halvsvårt att hitta till dansklubben när jag skulle dit nämligen, eftersom jag förlitade mig lite på att man borde höra musik om man var i närheten. Det gjorde man inte, men tillslut hittade jag rätt. Danne var där, så kändes tryggt att veta att en annan norrlänning oxå fanns i lokalen.
Först var det uppvämning i en kvart. Därefter var det cirkelträning. Man dansade ett tag med en och sen flyttade tjejerna fram ett steg. Vi fick dansa till en låt som jag aldrig nånsin hört förut, så kändes lite fuskigt. Det var nämligen en låt med en manlig och kvinnlig sångare. När kvinnan sjöng skulle tjejen ösa och när mannen sjöng skulle killen ösa. Gick som det gick, nervös som jag var och med en helt ny låt. När jag varit där en halvtimma var gemensamma träningen slut och alla gick till sina respektive partners eller till spegeln och tränade. Jag gick till spegeln och lattjade där ett tag, sen blev jag less och satte mig och tittade på ett par som var asbra. Var väldigt trevligt att titta på, trots att jag helst föredragit att själv fått vara på golvet och trampa runt med nån. Sen när jag skulle hem fick jag veta av en annan busshållplats som var närmare. Aaaah! Underlättade en aning. Och fick även lära mig en enklare väg hur man hittade dit.

Onsdagen tror jag inte det hände nåt speciellt. Jo, det gjorde det visst det. Jag hade ju laboration på schemat. USCH! Det var inte roligt. Vi skulle tillverka ett mikroskop med linser och okularer och aperturer och ljuskälla och allt möjligt för att kunna mäta bredden av ett hårstrå. Vi satt där från 8-12, sen var det tillslut avklarat, i sista stund. Var skönt att få vara ledig på eftermiddagen för en gångsskull.

På torsdan kom Nils hit. =) Träffade honom utanför Åhléns för att sen gå och avnjuta ett Maxmål på Max. Sen gick vi en sväng på stan och såg ett erbjudande vi inte kunde motstå; kladdkaka och te. Yummie! =D När dom sen stängde efter niotiden nångång begav vi oss hem till mig.

På fredan var jag helt ledig från skolan tack vare att jag haft min labb redan. Vi ick en promenad runt Stora Essingen så att han fick se hur jag bodde. Stannade här och var och kollade på utsikten och kommenterade hus och trädgårdar. Dom håller nämligen på att bygga på flera ställen. Ganska spännande att se hur det kommer att arta sig. På tal om byggande så håller dom på att göra om väldigt mkt här på Stora Essingen efersom dom håller på att dra fjärrvärme i gatorna. Så bussarna har fått ändra sin rutt lite pga dom enkelriktade gatorna som uppkommit. Vi for även och handlade för att nyttja min 10%-rabattcheck och gratis Nobless hos ICA som jag skulle få i och med att jag är nyinflyttad. Vi köpte även så att vi kunde baka Dumlekakor.


En karl råkade skrämma iväg haren vi tänkte fota när vi gick promenaden på Stora Essingen.


På lördan drog vi en sväng på stan och åt och och gick sen på Sagabiografen och såg Patrik 1,5. Väldigt trevlig film som rekommenderas och vaktmästaren kom drog ner ridån och gick ner och hälsade alla välkomna och uppmanade alla att slå av ljudet på mobilerna (för om han varit på bio och blivit störd av det skulle minsann han iaf ha slagit till sin granne;) )
och påminde alla om att det fanns papperskorgar. Rolig gubbe det där. =)

Patrik 1,5.

Efter bion for vi en tur till KTH och gick upp till AlbaNova där jag brukar ha lektion. Nils var impad över att jag gick såpass mkt minst en gång varje dag. Sen iddes vi inte gå vägen ner så då tog vi bussen och åkte ända till Slussen så att han skulle få en uppfattning om vad jag talar om när jag berättar om tvärbanan (som vi även tog hem).

På söndan tog vi det lugnt och bakade dom där Dumlekakorna. Blev inte lika bra som dom brukar för det fanns bara Nobless med mörk choklad och inte med ljus som det ska vara. Men dom går äta ändå, tro mig. ;)

Under hela tiden Nils har varit här har han även lagt många timmar på min dator som vill bråka med internetuppkopplingen. Nu mår den bra iaf, och jag hoppas att den förblir så oxå. =)

Idag har det inte hänt särskilt mkt. Nils for hem på morgonen när jag gick i skolan. Lika bra det, så att jag slapp gråta lika mkt som senast när han for.

Imorgon är det laboration igen, 13-17. Hoppas den här labben är tacksammare att göra! Och sen på kvällen är det nog Nackswinget som gäller igen, trots att jag kommer vara den enda norrlänningen där.

Ha det fint, och sköt om er! Kramar

Kommentarer
Postat av: Stina

Elin du är lite dålig på att updatera din blogg. Du bor ju i sthlm! du borde ha massor att blogga om. Skärpning! :P

2008-09-24 @ 22:11:38
URL: http://www.stinajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0