Snart var den helgen över...

Kursen på S:t Eriks var trevligare, men dock fick vi sätta oss och räkna det första vi gjorde där med. Hallå, jag ska väl inte bli värsta ingenjören heller?! Men sen så har vi i alla fall fått sitta och lyssna till hur man ska bemöta en patient och kolla synen lite och diverse andra saker.



I fredags hade jag bestämt mig för att jag skulle börja måla en tavla, men eftersom jag inte hade någon duk blev jag tvungen att undersöka var man kunde köpa det. Jag, Lisa och Mirjam for iaf till Ö&B (varför skriver man så? man säger väl ändå inte Överskott & bolaget??) och köpte lite grejer. Dom nyöppnade i torsdags, men då var det sån himla lång kö in i butiken att det bara var att glömma. Jag köpte lite schampo och sånt där småplock som oftast åker ner i korgen vid besök på affärer som Rusta och ÖB. (Förresten så tog tydligen Toffifee-askarna slut och man fick kexchoklad istället vid premiären.)
När jag sen fick veta att närmaste Claes O var på Gallerian i centrum tog jag en tur med bussen som gick förbi skolan. Jag hade nämligen för mig att jag sett en affär som sålde konstnärsmaterial där någonstans i krokarna. Och jag hade rätt! (Duktigt Elin!) Men tyvärr stängde dom 16 på fredagar (och inte 18) så jag blev utan eftersom klockan var 16.20. Snopet! Men men, sen fick jag springa asfort och aslänge för att hinna med min buss, som körde förbi mig flera övergånsställen innan busshållplatsen. Jag hann slänga mig in innan dörrarna stängdes. Lite tur måste man han ibland iaf.

Igår tvättade jag lite + att jag for in till stan. Det var ju den där målarduken jag skulle ha, och sen när jag kom dit kom jag på att jag inte hade några bra penslar heller, så jag köpte två sånna oxå. På H&M hittade jag ett par vinröda sknästrumpor som passade perfekt i färg med den vinröda långa tröjan jag köpte i början på september, så ska nog ha det nån dag framöver. Hittade såndär byxgalge på Åhléns (men som jag använder till kjolar istället) så med två sånna rikare gick jag till bussen och for hem.
På kvällen var det tänkt att det skulle vara klassfest/pubkväll på S:t Eriks, men eftersom Lisa klagade på att hon var för trött iom att hon flyttat under dagen, så bestämde vi oss för att hitta på nåt vi två istället. Vi träffades på Fridhemsplan och gick till Daglivs och köpte Dajmglass och for sen hem till henne. Vi pratade, åt glass, såg på tv och satt vid datorn, innan jag for hem vid tolvtiden. Var tänkt att jag skulle hoppa av i Alvik och ta tvärbanan till Stora Essingen (som är nästa hållplats) men när jag hade hoppat av och sprungit ner så hade den redan gått. Enligt SL skulle jag vara där 8 minuter innan den skulle gå, men några fyllosar som åkte med tunnelbanan blev tvungen att kissa på perongen och konduktören väntade på dom, så det slutade med att jag kom till tvärbanan 3 minuter försent. Och om ni trodde att jag skulle sitta där och vänta 27 minuter tills nästa gick så trodde ni fel. Jag gick hem över bron istället. Tur att det inte var så himla kallt igår.

Idag har jag suttit och målat i flera timmar. Men vet inte riktigt om den kommer bli bra ändå. Vi får se. Om inte annat går den ju att måla över. Ska så småningom bli en blomma iaf. Fortfarande är det mycket jobb och finjusteringar kvar på den.

...

har även varit ute och prommerat en sväng idag. Var sol och nästan vindstilla. Skönt. Hösten är definitivt här nu. Löven skiftar i rött, organge och grönt. Känns som hösten har varat i evigheter eftersom jag haft höst enda sen jag jobbade på parkförvaltningen.


Höst i Sthlm. Lite suddig, jag vet. (Tog den i farten medan jag gick.)

Har börjat fundera på att flytta. Tror inte att jag vill bo kvar här som inneboende så länge till. Kanske till Åkeshov där Lisa bor i studentrum? Men helst av allt skulle jag vilja flytta hem. Hem som i Norrland, som i Nils, familjen och kompisar. Efter en månad här saknar jag mitt liv där uppe något fruktansvärt. Ja, jag blir tårögd bara jag tänker på hur mkt jag vill hem. Men på fredag ska jag det iaf. Hem över helgen. Från fredag till söndag. Kommer verkligen att kännas tungt då jag måste sätta mig på flyget tillbaka till Sthlm. Tanken att hoppa av utbildningen har faktiskt dykt upp i mitt sinne fler än en gång. Får se hur det blir med den saken.

Nä, nu ska jag in i duschen, och sen lägga mig och sova.
Ha det bra! Kramar

Kommentarer
Postat av: Elina

Kom igen Elin, Kämpa på!! Jag vet det är tungt i början och kommer att vara det ett tag framöver. De är bara att bita ihop! du får inte glömma varför osm du flyttade till Sthlm de var ju för att du ville gå den utbildning och bli ditt yrke som du länge har drömt om! Kämpa på! Ses på söndag på falmark! =)

2008-09-29 @ 13:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0