Onsdag

Ja, vad kan man säga. Labben tog från 13-17 att göra klar, men nu sjuttsiken, nu är det inte labb på ett bra tag, och det ska bli sååå himla skönt!

Sen på kvällen hann jag inte så mkt mer än att ta mig hem och äta innan det var dax att bege sig mot Nackswinget. När jag väl kom dit var uppvärmningen i full gång och det var bara att joina ringen. Åh, det var så trevlig övning. Man skulle sjunga med och verkligen visa känslor med ansiktet och kroppspråket till vad dom sjöng. Om det är nåt jag gör, oftast ofrivilligt, så är det miner när jag dansar!
Så där dansade vi på och jag fick beröm! Ha! Det ni! Och det var första gången jag hörde låten så hade ingen aning om vad den handlade om. =P
Sen skulle vi göra saker som att titta ner i golvet och sånt, eller typ flörta med den man dansade med och allmänt öva på uttryck.
Var mkt mer folk där än vad det var förra tisdagen, så det var jättetrevligt att få dansa med några fler. Jag fick t.o.m. dansa några danser efter uppvärmningen och övningen. Det är mer än vad man kan säga om förra gången. Så det var trevligt. =) Fick faktiskt träningsvärk av gårdagskvällen i vänster ben (men konstigt nog inte höger). Så känner mig som en 80-åring vartän jag gått idag.

Egentligen skulle jag helst ha varit iväg och dansat idag oxå, för det skulle vara dans-bingo (jag vet, bara namnet gör att man vill dit) och jag ville gärna kolla vad det var för nåt. Men med tanke på mitt ovannämnda tillstånd så blev det att avstå. Det är verkligen skam på torra land, för mina fötter jobbar på golvet nu när jag sitter här och lyssnar på danslåtar som t.ex. "Driving in my mercury" och "Splish splash".

Har även fått mitt Coop MedMera-kort idag, så nu ska jag baske mig börja samla till värdecheckar (även om jag hoppas att min matkostnad inte kommer höjas mer).

Och imorrn ska vi förresten börja våran kurs som kommer att vara på S:t Eriks på tors-och fredagar. Nice! Förhoppningsvis är det en roligare kurs och iom att det är närmare kanske man kan få sova ännu lite längre på morgonsidan. =) Och vilken tid är förresten "Okristligt tidigt"? Vi har smått diskuterat det på skolan men vi kom inte fram till nåt speciellt klockslag. Någon som är mer lärd än oss om det??

Slut för idag, tack för idag!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Stina

Okristligt tidigt måste vara före 7! Men det är roligt att höra att du börjar komma i ordning i sthlm

2008-09-24 @ 23:25:59
URL: http://stinajonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0