Nu ni!

Nu har t.o.m. jag mig en blogg. Efter lite tjatande från andra tog jag mig i kragen, efter att ha sökt efter lediga namn i evigheters evighet känns det som.

Som dom flesta vet är jag numera en 08:a. Inget att skryta med direkt, men har ju inte så stort val om man vill läsa till Optiker. Kunde ju vara värre, och förhoppningsvis går dom här 3 åren helt sjukt fort. Man kan ju hoppas iaf.

Bor ute på Stora Essingen, en av öarna nedanför Kungsholmen. Åh, det är så skönt här ute. Lugnt och fridfullt och helt lagom för en som vuxit upp i Norrland. Femton minuter med bussen och man är inne i smeten på Kungsholmen med jäkt, och bilar, och signalhorn, och ambulanser och gud vet allt man får uppleva.

Läser just nu uppe på KTH, Geometrisk Optik. Jo, låter ungefär lika roligt som det är. Typ helt jättetråkigt, men förhoppningsvis kommer det fler kursen som inte har fullt lika mkt matte och fysik i sig.
Snart kommer vi även att börja vara på S:t Eriks ögonsjukhus, vilket ligger mkt närmare där jag bor, så längtar verkligen efter att få sova lite längre på mornarna framöver.

Min klass verkar helt ok. Vi är 49 i klassen, varav 7 av dessa är killar och resten tjejer. Eller heter det kvinnor och män nu när man är i den här åldern? Nä, det låter så gammalt. Killar och tjejer får det vara minsann. Dom flesta är mellan 20-25 så det är oxå trevligt. Idag skrattade jag så att jag grät. En del är verkligen roliga.

Har börjat förstå mig på t-banorna och bussarna. Börjar känna mig som en Sthlmare där man sitter på t-banan och typ stirrar framför sig. I början var det ganska spännande att se vad det var för människor som åkte, men nu är man mest bara trött och vill komma fram. Åkte förresten fel buss idag + att en bil körde in i den, så fick leta redan på en t-banestation. Ja, man lär sig nåt nytt varje dag minsann.

I helgen var pappa hit och tog med lite saker som jag glömt (min älskade miniräknare t.ex!). Han och min farbror var och såg på R.E.M. i Globen så jag passade på att följa med när dom skulle äta, så fick äta gott på restaurang. :D

Nu rymmer jag tyvärr inge mer, men ha det fint allesammans! Många kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0