Lagom dag, förutom vädret.

Ja, nu är jag här igen. :P

Idag har varit en helt okej dag. En helt lagom dag, en sån där som slutar lika fort som den börjat. Idag var vi nämligen på S:t Eriks och hade upprop och info om kursen vi ska läsa och lite sånt annat som var bra att veta.
Efter lunchen gjorde Ulla (läraren) synundersökning på två i våran klass för att demonstrera vilka kunskaper vi kommer att besitta när kursen är slut. Åh, livet känns mycket lättare helt plötsligt, äntligen lite praktiska övningar, sånt som man vet att man kommer att få användning för.

Sen vet jag inte om jag har så mkt att berätta idag. Jo, det var en från rädda barnen som ville att jag skulle ge pengar åt utbildning för barn på Elfenbenskusten. Men jag sa att jag var student och att jag skulle höra av mig om 3 år. Hon log, så det var tur att hon hade lite humor iaf..=)

Är däremot lite halvless det här vädret dock. Har regnat idag, och det är sååå tråkigt. Grått och trist. Får hoppas att vädret gör en ordentlig uppryckning. För Maria; det är ju faktiskt höst, t.o.m. här nere i Sthlm. Och nu när jag ändå riktar några ord till dig, mamma hälsade att du och jag passade mkt bättre på Barbiebilen än vad gubbarna gör. Hon tycker dom ser töntiga ut. Hehe. ;)

Fick mitt medlemskort från Nackswinget igår förresten, så nästa tisdag ska jag iväg och dansträna. Ska bli himla trevligt, för det rycker i benen när man hör bra låtar. =D

Börjar trivas med att vara inneboende. Blir bortskämd med allt som hon bakar. Är det inte morotskaka, så är det äppelpaj eller sockerkakor. Som att bo på hotell. ;) Hon har just bakat äppelpaj som vi suttit och ätit medan vi tittat på Top Model.

Aja, ni får ha det så bra! Många kramar! Eller som hon i Gossip Girl säger: xoxo.


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha men självklart passar vi bättre! :D kul att du skaffat blogg förresten! nu kan jag hålla mig up to date om vad som händer i huvudstaden ;) ska förresten jobba i jörn med Janne hela veckan.. han har typ världens glassigaste jobb! jag har typ mest åkt lastbil.. hare Kram

2008-09-17 @ 21:03:01
URL: http://inkheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0