Händelserik vecka

Så, här får ni äntligen eran uppdatering av min blogg. Vill först säga Tack =) till alla som grattat mig till resultatet på tentan. Ni är för gulliga. =)

Jaha, så vad har nu hänt sen senast? Vi börjar väl från början.

Veckan som varit har Jonas varit här i Stockholm på besök (hos sin bror Danne) så jag har haft nöjet att ha sällskap efter skolan varje dag. Himla trevligt. =) Och det känns som att vi har hunnit med att göra massor oxå.

I måndags gick vi och åt i Kungshallarna, väldigt trevligt och gott. =) Sen gick vi på en promenad i centrala Stockholm, trots regnet.

På tisdan lagade vi korvstroganoff och ris. Förlåt för pikarna, men det där med lök var inte riktigt din grej. ;P Därefter for vi på dansträning på Nackswinget där hans brorsa Danne med danspartner oxå var och tränade. Härligt att ha med sig nån så att man fick dansa lite mer än vad man brukar få göra.

Onsdan, just ja, då var vi och såg Mamma mia. Lika bra som förra gången. =) Kan se den hur många gånger som helst. Den äger helt enkelt. Och har du, ja, just DU, inte sett den, gör det för sjuttsiken, den är lätt värd det!
Därefter for vi till ett fik där vi drack varm choklad respektive kaffe.

På torsdan efter skolan for vi en sväng till Dannes lägenhet och såg på film. Först såg vi "Raise your voice". Riktigt bra film som jag hann med att gråta till 3 ggr! Därefter såg vi "Rasmus på luffen", bra, och inte fullt lika sorglig..;)
Vi hann även med början på "Highschool Musical 1", men sen insåg jag att det var dax att bege sig hem pga att det trots allt bara var en torsdag.

På fredan for vi och dansade till Blender. Lätt den bästa dansen hittills skulle jag vilja säga. När vi dansade förbi bandet och vinkade såg dom förvånade ut och vinkade tillbaka. Maria, dvs sångerskan, tog oss t.o.m. i hand. Snackade med henne i pausen och hon undrade vad vi gjorde i Stockholm. I  och för sig är det väl kanske inte så underligt att dom kände igen Jonas, han brukar ju tacka dom efter varje spelning, men var ändå häftigt att dom insåg att vi var på "fel" ställe motför var vi brukar vara.
Fullt ös hela kvällen iaf, förutom nån låt där man vilade fötterna en stund.


Här har ni det glada gänget Blender: Rikard, Magnus, Maria, Robert och Lasse.

På lördan for vi först till Dannes lägenhet och sen försökte vi hitta till Solnahallen. Det var nämligen Stockholm Grand Prix på lördan (dvs danstävling). Innan vi kom enda fram insåg vi att vi inte skulle hinna vara där nå länge innan vi skulle till Intiman och se Footloose, så vi åt på Max i Solna, och sen blev det full fart till Odenplan minsann. Footloose var närapå lika bra som förra gången jag såg den (Måns Selmerlöf var bättre på att dansa än vad Brolle nu var). "She's A Maniac" fastnade på hjärnan och har sjungit på den till och från sen dess. 
Sen begav vi oss tillbaka till Solna och såg på resterande dansare. Tack vare entrébiljetten skulle inträde på dans på Mälarsalen bara kosta 60 kr, så vi började bege oss dit. Sen insåg vi att klockan var mkt, vi var trötta, och att man inte skulle hinna dansa mer än 1,5-2 h, så vi såg "Hitta Nemo" hemma hos mig istället. Jag småfnissade som vanligt till den, däremot tror jag inte att Jonas tyckte den var lika bra som jag tyckte. =P

På söndan hann jag inte med så mkt. Jag hamnade vid datorn rättså fort. Blev tvungen att kolla upp klippet från dansmaran i Skellefteå på Västerbottensnytt där både jag och Sofie får vara med i bild några sekunder när vi dansar med Jonas. Såg även en bit av dansbandskampen tills jag insåg att jag både borde äta frukost och duscha. Därefter trallade jag in till centrum där jag och Jonas sågs för att äta något innan han skulle till Arlanda. Laxlasagnen var mkt god. =)

Igår gjorde jag inte så mkt, gick omkring lite på stan för att försöka handla upp några rabatter på KappAhl. Hittade några hårnålar och hårsnoddar som fick duga.

Annars tror jag inte att jag har så mkt mer att berätta... Jo, jag har bokat hemresan för November nu. Kommer hem den 14e på eftermiddan och far igen på kvällen den 18e. Ska bli trevligt med låånghelg hemma. =)
Var nämligen på skolan kl 07 imorse för att se till att jag blev ledig tisdag den 18e, eftersom lappen där man fick välja vilket labb-tillfälle man ville ha kom upp kl 07.

Ja, det var nog allt.
Hoppas allt är bra med er och att ni har trevligare väder än vad vi har här i Stockholm.
Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0