Ooops, dags att skriva lite kanske..

Tjaaa, nu var det ett bra tag sen jag skrev. Men nu ska vi se om jag kan lyckas kompensera det lite.

Flygresan hem förra fredagen gick bra. Satt och skrev lite formler på flyget, så tiden gick väldigt snabbt. Min väska kom såklart sist på bandet när bandet körde igång i ankomsthallen. Kändes lite typiskt. Iaf så var jag redo för att fara på dans. Hade bytt om till danskläder på skolan innan jag for ut till flyget. Nils kom och hämtade mig på Falmark, mkt snällt och väldigt trevligt att ses. =D
På dansen lyckades jag sen hitta Sofie och Jonas sittande på övre plan, så fick mig både prat- och kramstund. När jag och Sofie sprang mot varandra kändes det nästan som i en film. =D
Senare på kvällen kom även Elina dit, vilket var trevligt. Både Blender och Zlips var underbara, och väldigt trevliga att dansa till.
Efter 02 kom min snälla Nils och hämtade mig med bilen. Himla skönt att slippa gå hela vägen till hans mamma i den kylan.

På lördan sov vi ganska länge, fastän jag tänkt att vi skulle pallra oss till Boliden ganska tidigt. Men det var så mjukt och varmt i sängen att det tog emot att gå upp.
Tillslut sa jag iaf åt mig själv på skarpen, och vid 13-tiden var vi framme i Boliden. På vägen dit fick jag förresten se dom första snöflingorna. Sweet. Hoppas tiden rappar sig så att det blir jul snart.


Snö under våran bilresa till Boliden

Det var iaf väldigt skönt att få komma hem och träffa familjen, och det blev inte sämre av att vi fick lasagne till lunch. =) Tack mamma för att du orkade göra den mat jag önskat mig. =)
Efter maten lagade jag ett par jeans och mamma längde ett par byxor åt mig. Sen gick jag föbi hos släkten. Både Per-Eriks och till farmor. Sen hade klockan blivit så mkt att det var dags för middag. Men först fick sig jag och Nils en sväng förbi ICA för att handla sallad, där vi även träffade min moster. =)
Min lillebror kom hem och sen åt vi fläskfilé invirad i bacon, potatisklyftor och vitlökssås. Gott! =)  Till efterrätt blev det marängsvisch. Även det; jättegott! Hans tjej kom dit och även mina två kusiner joinade oss. =) Jag och Anna-Ida funderade lite på vad vi skulle göra för smörskapelse i år. Ska fundera vidare på det, var så säker.
(För er som inte vet våra smör-traditioner i min släkt ska jag uppdatera er; Några dagar innan jul brukar några av oss fara till farmor. Där har vi två smörpaket till förfogande att göra något kreativt av. Ena smörpaketet brukar skära tärningar av, som vi sen rullar mellan två trä-spatlar så att dom blir runda och får fin yta. Paket nr 2 gör vi något roligt av. Tidigare har det varit t.ex. julbockar, farmors hus och snögubbar. Dom personerna som brukar oftast vara jag och Anna-Ida.) Sen såg vi på tv ett tag innan jag och Nils for tillbaka till Skellefteå. Han skjutsade upp mig på Folkparken där jag skulle dansa till Blender och Sannex.
Sannex var inte riktigt lika bra som jag trodde att dom skulle vara. Blev att man satt dom 45 minutrarna som dom spelade och sen dansade dom 45 minutrarna Blender spelade, osv. Tyvärr var det även mkt äldre där på lördan och dansade. Jag säger inte att alla, men flera, av dom äldre är inte riktigt lika hänsynsfulla som dom yngre. Dom kör sitt eget race och dansar lätt på dom som är i vägen.
Var tråkigt att måsta säga hej då till Sofie och Jonas, men skulle ju inte hinna träffa dom nåt mer innan färden tillbaka till Sthlm skulle ta vid på söndan så. =( Fick skjuts hem av min pojkvän på lördan oxå. Thanks! =D

Söndan gick jag och Nils på stan. Han provade skor ,och hittade ett par som han nu tillslut valde att köpa när han kommit hem till Umeå. Karro jobbade så hann kramas och byta några ord med henne oxå. =) Hon ska ev. komma hit innan jul. Hoppas hoppas! Jag och Nils åt på CK, och sen gick vi upp till parkeringen vid järnvägen där jag skulle bli upplockad av Elina. Skulle nämligen få åka med dom till flyget, vilket jag är väldigt tacksam för. Elina skulle nämligen med samma plan, men hon skulle sen fortsätta vidare mot Växjö efter att ha kommit till Arlanda. Tyvärr fick vi inte platser bredvid varandra på planet, men jag somnade medan jag satt och lyssnade på min Mp3a, så flygningen gick riktigt fort för min del.
Efter att vi landat och hämtat min väska gick jag med henne till terminal 3 för att hålla henne sällskap i väntan på hennes nästa flyg. Därefter for jag hem.

I måndags och tisdags hände inte så mkt. Eller jo, jag lärde känna lite människor när jag var och dansade på Nackswinget. Det visade sig att dom tre som jag stod och väntade på bussen med kom från Halmstad, Östersund och Skelleftehamn. Tänka sig, jag är långtifrån ensam norrlänning. Skönt! =D

Onsdag, torsdag och fredag var på Sankt Eriks och gjorde synundersökningar på varandra och anpassade bågar. Vi ettor fick även synen kollad av treorna. Eftersom dom var så himla noggranna tog t.ex. synundersökningen på mig 1 h. Efter det var man ganska slut i huvudet efter att ha ansträngt ögonen såpass länge på diverse syntavlor.
Har man tråkigt på skolan hittar man oftast några glas med extremt stark styrka att ha roligt och skratta åt.
Här leker t.ex. Maria med ett par sånna. =P


Igår bakade jag även Grahamsscones. Jag och Charlotte åt det med marmelad och drack te till. Scones är gott, och vi hade det riktigt trevligt. (Skönt att det kan vara det nångång oxå. Om någon förresten vet en 1:a med hyfsad hyra i Sthlm så kan dom få säga till...)

Idag klev jag upp hyfsat tidigt. Jag åt frukost och sen for jag ut på en joggingsväng. Skorna som jag tog kort på tidigare, ni vet, dom där herrskorna som stod helt malplacerade i en åsnetrapp, dom stod inte där längre. Dom stod uppställda vid strandkanten istället den här gången. Kunde såklart inte låta bli att ta kort på skorna.

..
Här står dom och tittar ut över vattet, alldeles ensamma. Undrar vem som äger dom egentligen. Ska bli spännade att se var dom står nästa gång.

Efter att ha duschat och fixat till sig for jag in till Kungsholmen eftersom jag skulle träffa min kusin Erika utanför Västermalmsgallerian eftersom vi skulle luncha idag. Vi gick på ett ställe som hette Natalie´s cafe och åt dumplings. Man äter tydligen det ganska mkt i Kina. Det var ungefär som klimp med nötfärs-och äggfyllning som man doppade i sojasås. Det var faktiskt gott. =) Därefter for vi en sväng på ett annat café eftersom hon ville ha kaffe och ag köpte choklad som var jättegod så där satt vi och myste och drack våra drycker. Det var värsta chokladstället. Hon sålde hur mkt som helst av chokladkakor och praliner och allt annat i chokladväg. Både jag och Erika köpte med oss lite choklad hem.
Därefter for vi och handlade på Daglivs och sen skiljdes vi åt. En trevlig dag helt enkelt. =) Mamma tipsade förresten mig sen på kvällen om att det var danstävling på tv, så har suttit där och sett till programmets slut. Är så himla trevligt att dom börjat visa mer dans på tv. Tjoho för SVT! =D Sen försökte jag se Stjärnor på is, men det sög, och det var även reklam hela tiden, så jag gav upp.

Nu får det banne mig räcka för idag. =P
Ha det bra, och sov gott!
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0