Imorrn är det fredag, fredag, fredag!

Imorrn är det verkligen fredag! Hör ni; Freeedag. Vad trevligt det låter... ;)
Ska bli himla skönt att komma hem. Och inte bara hem och få träffa alla, utan även få fara och dansa. Är helpeppad! Hon jag bor hos, Charlotte, märkte tydligen på mig idag att det är hemresedag imorrn. Ja, det tror väl jag det, man är typ tokig om man inte märker det. Jag är på riktigt bra humör idag.
Idag på eftermiddagen hade vi rektorsmöte på Karolinska institutet, alla vi nya elever. Efter att hon pratat fick vi Baguetter och juice, och även varsin Karolinska Institutet-ryggsäck (med mörkrosa och grått i).

I veckan har lektionsmässigt varit den slöaste i livet. Jag har varit helt ledig både idag och i tisdags. I måndags började jag 10, och i onsdags kl. 13.... har varit mkt skönt. Skönt med lite omväxling mot vårat 8-16-schema som vi brukar ha varje vecka och som även kommer vara så framöver.

Tidigare i veckan har jag inte gjort så mkt. Jag har tvättat lite då och då. Jag har varit och dansat på Nackswinget. Jag har varit ute och gått typ varje dag runt Stora Essingen. I tisdags tog jag lite bilder under min promenad. Träffade på lite ovanliga saker, åsså var jag även allmänt fotoglad...=P



Jag såg en snigel. Mamma sa ordet Mördarsnigel. 
Kanske det, jag har ingen koll...Stor var den iaf! 


        Här är tvärbanan som jag brukar åka med.
                                        



Någon som förväxlat trätrappan med en skohylla?  



Här byggs det! Och inte bara här, utan på fler ställen.   
                

         
Jajemän, Pelargonerna står sig fortfarande utanför
ett dagis i närheten.



En av alla träbroar som man går på när man går runt ön.



Det faller ner nötter eller kastanjer eller vad det nu är så
vart man nästan än kliver, så knastrar det under sulorna.



Ett av mina riktmärken. Då vet man att man inte är helt lost.


Hoppas morgondagen på skolan går snabbt så att jag får sätta mig på flyget snart.. =P
Ha det bra! Kramar!


Kommentarer
Postat av: Stina

Urk! Sniglar! Dom finns överallt. Dom utan skal är äckligast för spåret efter dom är så tdliga. Jag och Linn hittade två som var lite för vänskapliga på väg hem en natt. Ingen vacker syn!

2008-10-03 @ 01:26:04
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: Maria

Jo dom är så snälla med mig :) Jag har varit i Jörn nu i veckan och vi håller på att lägga nya grusgångar i fågelparken där.. Staffan låter typ mig bestämma hur allt ska bli! det är en jättekonstig känsla att alla verkligen lyssnar på hur jag vill att det ska se ut :D jag har två hela veckor kvar efter den här, sen blir jag äntligen ledig! :) jag kan säga att det är inte speciellt kul att gå ut på morgonen och jobba när det är frost på marken.. så jag är lite avundsjuk på dig för att du får vara inomhus. Kram

2008-10-08 @ 18:24:43
URL: http://inkheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0