Dax att skriva..

Ja, känns som att det börjar vara dax att skriva ett vettigt blogginlägg. Har inte riktigt haft motivation/humör till det förän nu känner jag. Tack förresten för allt stöd.

Redan på torsdan jag fick mitt sista par bågar godkända, ljuva lycka. =) Nu är det bara kvar att öva med vertometrarna och att göra många synundersökningar tills det är dax för dom praktiska proven.
Jag skulle ju hämta ut min tenta hos Jaana, men glömde helt bort det när jag for hem. Eftersom klockan inte hade hunnit bli så mkt så bestämde jag mig för att promenera tillbaka till skolan och hämta ut tentan. Var fint väder så det var mkt trevligt + att man kände gick väldigt nyttig. Kunde inte låta bli att ta en bild i det vackra vädret.


Bild från då jag går över bron mellan Lilla Essingen till Kungsholmen.


Fredagen. Efter en lugn dag möttes jag och Stina på centralstationen vid 14-tiden och gick därifrån till bl.a. H&M en sväng. Såklart lyckades jag ju hitta nåt att spendera pengar på. Denna gången ett linne och en klänning. Vette sjuttsiken när jag ska använda klänningen, men den var så pass fin och satt bra trots att den var figursydd så jag kunde bara inte låta bli att köpa den. Den var iaf väldigt fin tycker jag och med en stor rosett på.

...

Efter det drog vi oss mot Kungshallarna där vi köpte middag. Stina tog ris med friterad kyckling och jag tog ris med kyckling och cashewnötter. Jättegott och min portion såg ut att vara för typ 2 pers. Men som sagt, gott var det.

..

Eftersom Stina hade med sig kameran blev det såklart en bild på mig både när jag åt och när vi just har ätit och korsar Hötorget.  

Vi gick i några fler butiker och sen så begav vi oss mot Fridhemsplan med tunnelbanan. Stina skulle möta sin syster nere vid spåret, så när vi kom fram blev det ett hej då och jag begav mig mot bussen som skulle ta mig hem. Hade iaf väldigt trevligt och jag hoppas att vi kan ses nångång snart igen. =)

Sen hade jag inte så mkt mer att göra på kvällen. Kom tillslut på att Shake spelade på Yesterday och efter att ha rådfrågat både Sofie och Charlotte om jag borde fara (Sofie sa JA!, Charlotte sa nej) beslutade jag mig tillslut för att fara. Åh, vad glad jag blev att jag for! Visst, det tog typ en timma att ta sig dig med buss, t-bana, t-bana igen, och buss igen, men det var det värt!
Det första jag fick höra när jag närmade mig ingången till Yesterday, 45 minuter efter att dansen börjat, var "Varför kommer du först nu?" av en helt okänd karl. Jag förklarade att det var första gången jag var där och att det inte var så enkelt att veta hur man skulle ta sig dit (för det låg faktiskt ute i ingenstans, mitt i skogen, nånstans mellan Stockholm och Norrtälje). Han undrade var jag kom ifrån, jag ska Skellefteå, och han sa att han skulle ha gissat på nåt sånt, för själv kom han nämligen från Östersund ursprungligen. Sen så var det bara att sätta igång och dansa så fort man bytt skor.

Det hände förresten ännu en nämndvärd sak: Jag träffade Daniel som brukade vara på danserna i Skellefteå! =D Jag tror att han och jag såg lika förvånade ut när vi såg varandra där på dansgolvet. Självklart utbrast jag "Vad gör du hääär?!" Han sa "Detsamma?!", och saken var den att vi båda var nyinflyttade. Jag frågade såklart om hans orsak att lämna norrland, och då pekade han en bit bort och sa "hon går där nånstans". Iaf så var det himla trevligt att få träffa nån man kände och såklart blev det att dansa med han oxå. =)
Saken är den att jag dansade varenda låt som jag var där, så det var ju skönt att man slapp känna sig helt ny och inte alls bli uppbjuden (som Charlotte hade sagt att det kunde vara).

Lördagen tror jag inte att jag gjorde så mkt, jag ödslade mest bara bort den. Tog hand om katten eftersom Charlotte var på nån Mary Kay grej (nåt sminkföretag som hon håller på med).

Söndagen gjorde jag Cashew chicken nuggets, som blev jättegoda, vilket är väldigt tacksamt när man lagt ner tid på något. Först kunde jag inte hitta nötterna som jag köpt dagen innan, så jag blev tvungen att fara och köpa mer på Coop. Sen hittade jag igen dom. Dom hade fallit ner, bakom lådan jag lagt dom i, i köket. Så nu har jag iaf nötter över. Jag tog även en tur med dammsugaren och tvättade även lite. Gick en promenad i regnet till Lilla Essingen, satte upp lapp om att jag önskar hyra en 1a, och gick sen tillbaka till Stora Essingen och satte upp en likadan på Coop. Hittills har ingen hört av sig, men jag hoppas nån kommer göra det såsmåningom.

Med tanke på måndagsinlägget fattar nog alla att det inte mitt liv varit på topp sen dess. Tror inte att jag har gråtit såpass mkt sen farfar dog faktiskt. Men det är bara att kämpa på med livet ändå, finns inte så mkt annat att göra. Det är ju inte riktigt så att man kan trycka på en Paus-knapp för övriga livet bara för att man mår apa. Känns iaf bra att skiljas åt som vänner. Får se hur det blir framöver, eftersom det inte känns som att det är helt ute för oss ändå.

Annars har det inte hänt så mkt. Idag är jag ledig eftersom vi är uppdelad i två grupper för att vi inte alla ryms i Jaeger (övningsrummet för synundersökningar). Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för att göra idag. Kanske kolla igenom lite föreläsningspapper.

Förresten, den där blomman som jag suttit och målat på har jag förklarat färdig. Mest för att jag inte orkar göra något mer åt den. Den sitter iaf nu på väggen här i mitt lilla rum.



Nä, om man skulle ha tagit och gjort nåt vettigt.
Vi hörs! Kramar

Kommentarer
Postat av: Elina

Måste säga.. grymt snygg tavla/bild som du har gjort. Riktigt tjusig! =) Kämpa på! Det kommer att ordna sig... Kram :)

2008-10-30 @ 20:17:29
Postat av: Stina

snyggt resultat på tavlan. jag ska snart börja med oljemålning jag med. så fort plånkan säger att jag får. jag har 2 till bilder på dig om du vill. 1 där du inte har gaffeln framför munnen :D

Kram

2008-10-30 @ 20:39:17
URL: http://stinajonsson.blogspot.com
Postat av: Maria

Du är fruktansvärt duktig på att måla! jag tror jag ska stjäla dig! :D

2008-10-31 @ 12:04:03
URL: http://inkheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0