Lördag

Igår var jag med Lisa. =D Vi sågs på Brommaplan för att gå och handla middag på ICA. Hon hade en grillad kyckling att hämta ut med en rabattkupong eftersom hon var nyinflyttad. Till det köpte vi potatiskroketter och eftersom vi var sugna på tzatziki, men inte orkade göra egen köpte vi en det som chipsdip. Hur det bara lyckades bli 39 kr , dvs 20 kr var, (iofs även med en rabattcheck på 10%) är ett under.

När vi kom hem till henne satte jag igång att rensa kyckling och hon tog hand om kroketterna, blanda tzatzikidippen och rev ner lite gurka. Sen påbörjade hon även en banankaka. När jag rensat klart blandade jag lite tropisk lättdryck, och hjälpte henne med kakan.

Medan den stod i ugnen gick vi till tv-rummet och åt maten och såg på Eva & Adam på tv. Maten var asgod, vi blev tokmätta, och Lisa fick sig även en ordentlig matlåda. =)

När banankakan var klar fick vi sällskap i tv-rummet av fler som bodde i hennes korridor eftersom dom känt lukten/hört talas om att det fanns banankaka. Mkt trevliga människor. Så där satt vi och åt banankaka och såg på "Dansbandskampen". Bara en fråga; Hur sjuttsiken kunde Highlights åka ut?! Måste ju bara vara tittare á la pensionärer som röstar.

Som om vi inte var mätta nog av både maten och kakan så hade vi även Dajmglass i frysen sen senaste gången jag var där, så det åt vi oxå.

Jag fick iaf berätta massor om dans, dansband och allt jag typ kunde för både Lisa och för den andra tjejen som gjorde oss sällskap, kom inte ihåg hennes namn tyvärr.. Senare ville Lisa att jag skulle visa hur man gör när man buggar, så gav henne en liten lektion i bugg. Så nu kan hon grundsteg och några snurrar. Får hålla tummarna för att hon inser att det är askul och börjar haka med ut på dans. ;D

Efter att ha sett det såg vi på slutet av "När lammen tystnar". Sen gick vi till hennes rum och jag fick se hennes nyinköpta kläder som hon skulle ha när hon skulle hem til helgen. Riktigt nice. =)

Snett innan tolv gick jag till tunnelbanan som skulle ta mig hem. I Alvik bytte jag till tvärbanan och sen när jag kom hem gick jag och la mig. Mer än så tror jag inte hände. Idag har jag inte hunnit med så mkt, får se om man får nåt vettigt gjort.

Till veckan händer nog inget speciellt, förutom att vi ska på studiebesökt till Jönköping på onsdag, till Scandinavian Eyewear. Hoppas det kommer vara värt alla timmar på bussen. =)

Ha det bra allesammans!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Maria

Inte bara Norrland utan Bygdsiljum närmare bestämt :D du kan få välja mellan att bo i gästrummet eller potatiskällaren.. du är ju lite bortskämd så jag tror inte potatkällar´n når upp till dina standards :P

2008-11-02 @ 19:41:20
URL: http://inkheart.blogg.se/
Postat av: Stina

hej!

Du har blivit utmanad! Gå in på min blogg för mer info

2008-11-04 @ 21:15:08
URL: http://www.stinajonsson.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Jag har utmanat dej =) Läs min blogg !

2008-11-05 @ 12:21:07
URL: http://madeofsteel.g-punkt.se
Postat av: Maria

Du är utmanad! läs i min blogg! :D

2008-11-05 @ 18:28:47
URL: http://inkheart.blogg.se/
Postat av: Elina

Du har blivit utmanad, läs i min blogg!

2008-11-05 @ 19:50:30
URL: http://elinasfunderingar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0