Jag får väl skriva en snutt då..=P

Antar att det börjar vara dax för mig att skriva en sväng.

Förra onsdan for vi till Jönköping med klassen. Så kvart i 7 på onsdagsmorgonen stod 45 trötta elever utanför skolan och väntade på bussen. Resans slutdestination var iaf Scandinavian Eyewear.
Efter 4 timmar på bussen med musiklyssnande, sovande och luffarschackande så var vi tillslut framme. Vi blev bjudna på mackor och te/kaffe så att vi skulle klara oss till lunchen som var runt 13-tiden medan en kvinna pratade på om SKAGA. Klassen blev uppdelade i två grupper, och min grupp fick följa med en av deras designers och hon visade lite bågar och sånt i ett bildspel och så. Sen stod det massa bågar på bordet som vi fick prova, kändes lite som julafton. Vi fick även köpa bågar av dom, för priset som optikerna får dom för, så flera i min klass slog till. Får se om jag oxå gör det sen i januari när det tydligen ska var nån mässa här i Sthlm där dom även har dom priserna.
Efter det blev vi bjudna på lunch, pastasallad med mjukt bröd. Gott gott, däremot råkade jag få i mig en oliv, och det var inte gott!
Då vi ätit fick vi hämta kaffe/te/chocklad i en automat. Deras Chokomilk var inte helt fel måste jag säga, tokgod! Sen fick vi följa med och se hur dom jobbar i datorerna när dom för över det designern har gjort för att kunna göra prototyper. Dom tillverkar inte bågarna där längre, utan nu tillverkas dom i Kina eller Italien. Därefter fick vi gå ut i verkstaden och se när dom gjorde dom där prototyperna. Han verkade verkligen gilla sitt jobb, för han log hela tiden när han pratade och tiden rusade iväg och snett efter kl 15 började vi röra oss ut mot bussen igen, för att åka den långa vägen hem. Egentligen skulle jag ha hört av mig till Stina under dagen eftersom jag skulle få hennes oljefärger, så förlåt för att jag inte hörde av mig, men det var fullt upp hela dagen. På bussresan hem spelade vi Qube. Vi var 5 lag á 2 personer i varje lag. Jag och Mirjam vann, tillslut. Var ett ganska roligt spel som man lärde sig saker av. Jag visste t.ex. inte att "Tjejkött" var sånt kött som tjejer föredrar som kyckling och kalkon. Sen fanns det även en rubrik med "Slang/Dialekt" som oftast innehöll norrländska ord, så där fick jag glänsa. ;) Vi hade iaf ganska roligt och snett efter 19 var vi tllbaka på St Eriks igen, så då var det bara att bege sig hem och fixa sig nåt att äta.

Sen vet jag inte om det har hänt så mkt spännande i mitt liv, det rullar lixom på med skola å så. Vi har haft labb, som tog 4,5 timma. Snacka om att vara hjärndöd sen efter allt tänkande! Men skönt att den är avklarad, nu är det bara en kvar att göra i den här kursen och den var tydligen hyfsat okej enligt dom som redan gjort den.

Jag har förresten ev. fått mig en lägenhet på Gärdet. Dottern till hon som hyr ut kommer ner till Sthlm i slutet av månaden så då ska jag få kolla på den och då skriva kontrakt. Det är iaf en 2a på 60 kvm, med hyra på 4000kr. Kommer att dela den med hennes dotter som även hon bor i Umeå men kommer ner till Sthlm ca 3 dagar i månaden för att gå på lektioner eftersom hon pluggar till samtalsterapeut. Hoppas det kommer att bli asbra. Kan ju även försöka planera in att fara hem just dom helgerna som hon kommer hit, så då kommer jag inte ens att märka av det. Den här kvinnan hyr även ut till studenter i Umeå, och dom får 2 avgiftsfria månader (Juli, Augusti) och det skulle tydligen jag oxå få, eftersom jag kommer att fara norröver så fort det går. Yay! =D

På fredag ska jag hem! =D Kommer att fara vid lunch på fredag, så kommer till Skellefteå vid 16-tiden. Och sen far jag inte hem förän på tisdagkväll vid halv åtta. Ska bli himla skönt att få komma hem och slippa Sthlm en stund. "Få vara sig själv för en stund" som jag och Maria (från Umeå) kallar det.

På onsdag är det praktiskt prov på St Eriks. Kommer vara SÅ nervös. Vi ska göra synundersökning på varsin ur årskurs 2. Sen ska vi även mäta upp glas i Vertometrarna, och att svar är i halva millimetrar gör ju inte att man känner sig mindre pressad.

Nä, nu får det nog räcka för ett tag.
Hoppas ni får ett bra veckoslut, för det tänker minsann jag ha. =P
Kramar!

Kommentarer
Postat av: Elina

Ja, du har det inte dumt Elin som kan fara hem så ofta som du gör! En annan kan bara åka hem 3 max 4 gånger/år.. Lätt avsis på dig må jag erkänna. Kram

2008-11-12 @ 21:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0